Produkt startupu sommify využíva aj jedna z najväčších firiem na svete
Počuli ste už o plno interaktívnom someliérovi, s ktorým sa dá rozprávať? Ak nie, čítajte ďalej! O tom, čo má nové startup sommify, ktorý vytvoril inteligentného someliéra, čo dokáže párovať vhodný typ vína k jedlu, sa v článku dozviete v rozhovore s absolventom nášho programu UP, spoluzakľadateľom a CEO startupu sommify, Jacobom Pichnom.
Čo máte nové v biznise za posledného pol roka?
Určite najväčší úspech od začiatku roka sme dosiahli s veľkonočným pilot projektom pre spoločnosť Tesco v Británií a podarila sa nám 40% konverzia. Tesco svoje recepty a jedlá spája cez náš produkt somm pair s vínami a 40% ľudí čo si kúpilo recept, si kúpilo aj víno, vďaka nášmu produktu. Dobrá konverzia je zvyčajne okolo 20 %, čo znamená, že riešenie dokáže presvedčiť 20 % návštevníkov, aby si niečo kúpili.
Ďalej sa nám podaril launch nového produktu, somm chatu- plno interaktívny someliér, s ktorým sa dá rozprávať. Týždeň po jeho spustení, sme podpísali hneď aj prvého zákazníka, ktorý náš produkt používa interne pre svojich sales ľudí na tréning.
Boli sme spomenutí tiež aj v jednom z celosvetovo najväčších vinárskych médií, Decanter ako firma, ktorá je súčasťou budúcnosti vinárskeho priemyslu.
Na čom pracujete aktuálne?
Je rozbehnutých zopár väčších projektov, máme 3 hlavné produkty - somm pair, somm plus a somm chat, ktoré sú už všetky plne funkčné a aktuálne s nimi plánujeme väčšie spolupráce.
Dvaja zo spoluzakladateľov startupu sommify, William Brach a Jacob Pichna na evente Spaceport Hackathon v Žiline.
Aké sú vaše plány do budúcna?
Chceme ukázať komerčný úspech, nie iba s jedným produktom ako doteraz, ktorý mal úspech ako pilot projekt pre spoločnosť Tesco v Británií, ale so všetkými troma našimi produktmi a do konca roka chceme dosiahnuť pozitívny cashflow.
Čo považujete za najväčší pokrok vo vašom startupe za posledný polrok?
Určite je to práve tá 40% konverzia s pilot projektom pre spoločnosť Tesco. Dokázali sme si potvrdiť, že máme niečo, čo funguje. Potvrdila to jedna z najväčších firiem na svete, čo nám určite pomôže aj v našom ďalšom raste.
Co-Founder&CEO startupu sommify, Jacob Pichna, na evente Unique Summit v Ostrave. Foto: Roman Vlachynsky
V akom štádiu sa momentálne nachádza váš startup?
Aktuálne sme v štádiu Seed a chceme ukázať viac komerčného úspechu, aby sa nám podarilo získať ďalšie investičné kolo. Druhé investičné kolo by sme chceli dosiahnuť okolo 800 000 € v Európe.
Keby máš porovnať tento rok a minulý, čo sa zmenilo, v čom ste sa najviac posunuli?
Mali sme focus na správne veci. Minulý rok sme chodili veľa po rôznych eventoch. Tento polrok sme najväčší focus dávali na produkty a zákazníkov. Viac sa sústredíme na dôležité veci vo firme. Aktuálne kladieme dôraz na zákazníkov, potenciálnych zákazníkov a naše produkty.
Jacob Pichna na evente Pitch training, v Loading Bay, v Londýne.
Viac o Jacobovi a o jeho skúsenosti počas pobytu v San Franciscu si môžete prečítať aj v našom predošlom článku na tomto odkaze. Medzi našimi predchádzajúcimi článkami sa dozviete viac aj o tom, ako startup sommify využíva dohodu o mlčanlivosti, NDA v praxi a tiež aj o tom, ako startup sommify vznikol.
Foto: archív startupu sommify