Andrea Zahurancová z eyerim: Počas koronakrízy nám stúpla efektivita práce

Andrea Zahurancová z eyerim: Počas koronakrízy nám stúpla efektivita práce

Časopis Forbes aj tento rok predstavil rebríček 30 Čechov a Slovákov pod 30 rokov, ktorí svojimi podnikateľskými nápadmi a ich realizáciou menia svet okolo seba. My sme jednu z ocenených slovenských podnikateliek vyspovedali priamo na podujatí Forbes 30 POD 30. Prečítaj si inšpiratívny rozhovor s Andreou Zahurancovou, spoluzakladateľkou spoločnosti eyerim.

Zaujímavé diskusie, aktivity, súťaže a networking. Taký bol 7. ročník podujatia Forbes 30 POD 30, ktoré sa konalo v Bratislavskom meštianskom pivovare. Medzi pozvanými rečníkmi nechýbala Eva Nedeľková, ktorá sa v jednom zo svojich podnikov venuje zavádzaniu cirkulárnej ekonomiky do podnikov. Cieľom takejto ekonomiky je chrániť životné prostredie, minimalizovať odpad a náklady na vstupné materiály, ktoré sú potrebné pre výrobu nových produktov. Peter Gábriž zo spoločnosti MindPark.sk odhalil, ako nachádza rovnováhu medzi prácou a svojimi záľubami. V diskusii priznal, že všetko je o nastavení vo firme. Jednoducho si zoparkrát do týždňa vypne v ranných hodinách mobil alebo notifikácie a venuje sa svojim záľubám. Po príchode do kancelárie sa potom môže naplno venovať práci až do večera. Ako sám povedal, jeho zamestnanci to rešpektujú a chápu.

Našich startupistov, ktorí majú v rámci programu ŠTART možnosť zúčastniť sa rôznych interných, ako aj externých podujatí, najviac zaujala diskusia na tému Korporácie a startupy, kde prednášajúci vysvetľovali, kedy sa zo startupu stane korporácia. Prechod je tak plynulý, že všetky veci, ktoré sa dejú sú ako v rozbehnutom vlaku. Potom si už ani nevšimnete, ako z malého startupu vyrastie veľká korporátna firma. „A to by bol aj cieľ nášho začínajúceho projektu“, povedal jeho spoluzakladajúci člen Oliver Soták z YOUTH.


Oliver Soták (vľavo) a Giorgio Severini (vpravo) zo startupu YOUTH na Forbes 30 POD 30.
Foto: Andrea Miklasová


Na evente si účastníci mohli zahrať aj hry. Herný stánok zabezpečoval jeden z našich startupov.
Foto: Andrea Miklasová

Okrem diskusií, súťaží, hier a networkingu sa na konci dňa uskutočnilo odovzdávanie Ocenení Slovenský a Český Forbes 30 POD 30 v šiestich kategóriách: biznis; startup a technológie; umenie, kreatívny priemysel a zábava; sociálni inovátori a verejná správa; veda a vzdelávanie; šport. Odchytili sme si ocenenú v kategórii startup a technológie, Andreu Zahurancovú, spoluzakladateľku slovenského startupu eyerim, e-shopu s očnou optikou. Prinášame ti krátky inšpiratívny rozhovor.


Ocenení Slovenský a Český Forbes 30 POD 30. V strede Andrea Zahurancová z eyerim.
Foto: Andrea Miklasová

V akých priestoroch eyerim začínal?
Naše začiatky boli veľmi zaujímavé. eyerim sme založili ešte počas môjho štúdia vo Viedni a v časoch, keď môj brat Martin fungoval v Ázii. On prišiel s nápadom a ja som založila firmu a vybavila som všetky formálne záležitosti. V tom čase som ešte žila vo Viedni v 1-izbovom byte so svojim priateľom Branislavom, ktorý je taktiež spoluzakladateľ. A práve v tomto byte sme aj začali podnikať. Pamätám si, že som musela vypratať polovičku môjho šatníka, aby sme mali miesto na prvé okuliare. Po pol roku, keď sme pomaly začali budovať náš tím, sme sa presunuli do Bratislavy. Prvé priestory sme mali v The Spot. Bol to skvelý inšpiratívny priestor na Námestí SNP.

Aké boli Vaše najväčšie prekážky pri začiatkoch podnikania?
Fúú, tak tých bolo veľa. Keď to zhrniem, tak asi každý jeden počin bol výzvou, ale v konečnom dôsledku si myslím, že to nebolo nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Riešili sme všetko od budovania tímu, až po štátne byrokratické prekážky. Mala som 21 rokov, keď sme začali podnikať, čiže ja osobne som nemala veľa skúseností a bola som neostrieľaná v podnikateľskom svete. Veľakrát som sa riadila intuíciou a zdravým sedliackym rozumom. A to si myslím, že to je mnohokrát aj dôležitejšie ako nejaké naštudované univerzálne praktiky.

Čo by ste odkázali našim startupistom, ktorí poväčšine začínajú podnikať práve na vysokej škole, čo bol aj Váš prípad.
Toto je veľmi ťažká otázka (smiech). Podľa mňa nie je univerzálna rada, ale ja sa vždy snažím ľudí popohnať k tomu, aby svoje nápady realizovali. Mnoho ľudí sa obáva neúspechu, ale myslím si, že človek nikdy nebude vedieť, či je jeho nápad dobrý alebo zlý, pokým to neskúsi. Nech do toho ide a aj keď to nevyjde, tak aspoň bude mať veľkú životnú lekciu a naučí sa na tom naozaj veľa.

Akým spôsobom eyerim ovplyvnila situácia s korona krízou? Dala vám prípadne ďalšie alebo iné smerovanie do budúcnosti?
Ovplyvnila nás značne, ako v súkromnom, tak aj v pracovnom živote. V podstate sme hneď od marca prepli na režim home-officov, takže všetci sme boli doma asi do júla/augusta. Potom sme už postupne začali chodievať jednotlivo do kancelárií. Teraz sme v podstate v režime dobrovoľnej účasti v office, väčšina je stále doma. V konečnom dôsledku efektivita tímu stúpla, väčšina si pochvaľuje a veľmi radi by sme takto zostali aj dlhodobo, aj po tom, ako sa situácia ukľudní.
Čo sa týka predaja okuliarov, prvý mesiac bol pre nás náročnejší, keďže ľudia v marci riešili určite iné veci ako okuliare. Mali sme aj nižšiu návštevnosť webu, ale teraz sa držíme a bude to, dúfam, už len lepšie a lepšie.

Máte aj nové vízie do budúcnosti alebo chystáte nejaké nové projekty?
Práve pracujeme na našej private label eyerim kolekcii, ktorá vyšla minulý rok. Doteraz sme mali iba líniu dioptrických rámov a chceme to rozšíriť aj o slnečné okuliare. Takže toto je teraz taká jedna veľká výzva, ale pravdaže sa venujeme popritom stále aj iným projektom. Našou neustálou prioritou je zlepšovanie servisu a búranie bariér nakupovania v online svete.

Ďakujeme Andrei za rozhovor a Forbes 30 POD 30 za zážitok. :)


Marketing a event manažérka InQb STU Eliška Badurová (vľavo) a vedúca InQb STU Andrea Miklasová (vpravo).
Foto: Andrea Miklasová

O autorovi

Newsletter

Začítaj sa do našich noviniek a získaj tipy na inšpiratívne podujatia.

Pridaj sa k nám!
Zadajte správnu emailovú adresu
Už som registrovaný