Napíš blog, ktorý zaujme!

Kategória: Zo zákulisia InQb | Pridané: 25. 07. 2018 | Autor: Eliška Badurová

Napíš blog, ktorý zaujme!

V našom inkubátore sa vám vždy snažíme pripraviť podujatia na témy, o ktoré sa vy, naši účastníci, zaujímate a ktoré sú súčasne aktuálne a trendy. Takisto to bolo aj v prípade, keď sme sa k nám rozhodli opäť pozvať Marii Stracenskú.

Marie, mama dvojičiek, bývalá novinárka z RTVS, TA3 a Markízy, a súčasná PR manažérka, je človek inšpiratívny, priateľský a naozaj profesionálny. A nielen to! Aby toho nebolo málo, Marie tiež je lektorkou v Sokratovom inštitúte. Do inkubátora zavítala, aby nám porozprávala niečo o blogoch, ako ich správne písať, naopak akým chybám sa vyhnúť pri ich písaní, či ako vytvoriť pútavý titulok. Téma „Desatoro úspešných blogerov“ zaujala najmä slečny a dámy, ale sme radi, že medzi nežným pohlavím sa našlo aj pár mužov.

Keďže my samé píšeme blog (ktorý momentálne čítate), téma nás veľmi zaujala. Tak ktorých je tých desatoro? Zhrnuli sme vám Mariine rady do nasledujúcich viet.

Ako prvé si musíte odpovedať na dve základné otázky „kto je mojím publikom a o čom sa s ním chcem podeliť?“. Články vychádzajúce z vlastnej životnej skúsenosti nesú so sebou zväčša najväčšie emócie, a predsa, zosobňuje sa s nimi najviac ľudí. Odovzdávajte svetu svoje myšlienky, tvorte príbehy, a nebojte sa, vždy sa máte s čím podeliť, len to občas treba nájsť! Podstatné tiež je, aby ste písali text jednoducho a zrozumiteľne. Tým nie je myslené to, že článok musí byť striktne krátky, to vôbec, pri článku, ktorý sa „číta sám“ dokážete stráviť aj celé hodiny, no nie? Čo sa týka titulkov, podstatné je, aby ste sa vyhýbali ich zložitosti. Najlepšou voľbou je, ak má titulok menej ako 6 slov. Takisto pomáhajú aj čísla, ktoré vzbudia u čitateľov zvedavosť (pre predstavivosť napríklad „5 rád ako zbohatnúť“). Určite sa ale vyhnite titulkom, ktoré sú všeobecné (napríklad „Láska“), či ktoré sú príliš odborné a vulgárne. Čitatelia taktiež neradi klikajú na titulky, ktoré sú klamlivé, zavádzajúce alebo nekorešpondujúce s obsahom článku. Následne určite nezabudnite k článku popridávať pár fotiek, animácií a iných grafických prvkov. Aj práve tie pomáhajú vzbudiť u čitateľa záujem, či pri tom, aby si dokázal lepšie predstaviť danú situáciu, atmosféru alebo miesto. Marie taktiež spomenula, že ľudí najviac zaujímajú články o hrdinoch, cestovateľoch, katastrofách a rôzne morálne príbehy. A viete ako sa najviac učíme písať články? Tým že čítame, čítame a čítame. Nielenže si obohacujeme slovnú zásobu a učíme sa, ale aj naša fantázia a kreativita pracujú na plné obrátky.

Ešte raz sa chceme poďakovať pani Stracenskej za cenné rady a uvoľnenú atmosféru, ktorú vytvorila a všetkým zúčastneným za ich postrehy.

A pýtate sa kedy sa môžete tešiť na ďalšiu inšpiratívnu prednášku? Odoberajte náš newsletter a sledujte sociálne siete, kde nájdete všetky najbližšie pripravované podujatia.

Vaše Inkubátorky :)

Fotogaléria k článku

Fotografia k článku Fotografia k článku