Najčastejšie chyby pri budovaní on-line firmy

Kategória: Zo zákulisia InQb | Pridané: 26. 04. 2018 | Autor: Eliška Badurová

Najčastejšie chyby pri budovaní on-line firmy

Na aprílové biznis raňajky do inkubátora zavítal vzácny hosť, Michal Král zo spoločnosti Pricemania, ktorý nám porozprával o svojich skúsenostiach pri zakladaní firmy a na ich základe nám zhrnul najčastejšie chyby pri budovaní on-line firmy.

Michal Král je zakladateľom webového portálu Pricemania na porovnanie cien a kvality internetových obchodov. Okrem toho Michal v roku 2013 rozbehol tiež projekt Pricemania Academy, ktorého cieľom je ponúknuť užívateľovi komplexný vzdelávací program pre oblasť e-commerce a on-line marketingu. Na ich webstránke môžete nájsť všetky potrebné informácie o mentoroch a aktuálnych školeniach, ktoré v daných oblastiach ponúkajú.

Nestihli ste sa podujatia zúčastniť a zaujíma vás o aké chyby konkrétne ide? Michal hovoril presne o siedmych chybách, ktoré začínajúce on-line firmy najčastejšie robia. Tu sú:

1. Idete do toho „po hlave“ a bez prípravy - Dôležité je, aby ste si pri zakladaní on-line firmy mali vytvorený dobrý biznis plán. Biznis plán by mal obsahovať náležitosti ako je popis činnosti/produktu, ktorý predávate, analýza trhu, analýza konkurencie, SWOT analýza, plány a rozpočty, marketingová stratégia, atď. Určite stojí za to, aby ste svoju pozornosť venovali aj stránkam ako sú Google AdWords, Mangools, Similar Web, Alexa a podobne.

2. Podcenili ste tvorbu značky/identity - Aj samotný názov web stránky je naozaj podstatný, preto nepodceňujte jeho výber!

Biznis ranajky Michal Kral InQb STU

3. Snažíte sa ušetriť za každú cenu - Rozmýšľate nad tým, či sa oplatí investovať do tvorby webovej stránky? Určite áno! Práve atraktívna webová stránka môže prilákať množstvo zákazníkov. Dôležité je, aby bola prehľadná, pútavá, rýchla a jednoduchá na ovládanie. Predsa, keď sa vy sami neviete z nejakej stránky „vysomáriť“ tak vás to odrádza a opúšťate ju, no nie?

4. Nekomunikujete vaše konkurenčné výhody - Aj prostredníctvom SWOT analýzy môžete zistiť svoje konkurenčné výhody, resp. silné stránky. Nehanbite ich na svojom webe prezentovať. Či už ide o poštovné zadarmo, množstvo odberných miest, rýchlosť doručenia zásielky a podobne.

5. Zabúdate na zákaznícky servis - Práve zákazníci sú tí, ktorí tvoria popularitu danej značky a váš zisk, a preto je dôležité, aby ste im venovali svoju pozornosť. Zlyhaním on-line firmy môžu byť takisto chýbajúce/nedostačujúce kontaktné údaje, na ktoré sa môžu zákazníci v prípade nejakých otázok/reklamácií obrátiť. Nestačí mať uvedený iba kontaktný formulár, dbajte na to, aby ste mali uvedenú tiež adresu, telefónne číslo, prípade live chat a podobne. Taktiež majte na stránke uvedené možnosti platby tovaru, poštovné, či možné odberné miesta.

6. Zabúdate na marketing a PR - Ako osloviť? Dôležitá je reklama - spôsob ako oslovíte svojich potenciálnych zákazníkov! Určite sa nezabudnite zamerať aj na moderné sociálne siete!

 
7. Neinvestujete do kvalitného vzdelávania - K tomuto bodu niet čo dodať. Ak chcete byť úspešný je nevyhnutné, aby ste neustále získavali nové poznatky, vedomosti, zručnosti, či skúsenosti. Aj práve spomínaná Pricemania Academy vám môže k tomu napomôcť. Ale nezabúdajte, taktiež sme tu my „InQb“, kde vám ponúkame bezplatné zaujímavé prednášky a worshopy!

Ďakujeme všetkým zúčastneným a veríme, že ste sa niečo nové dozvedeli. Tiež sa chceme poďakovať super spíkrovi Michalovi, že nám mohol zase niečo nové predať zo svojich skúseností, ktorých naozaj nie je málo.

Biznis ranajky Michal Kral InQb STU

Vaše Inkubátorky :)

Fotogaléria k článku

Fotografia k článku Fotografia k článku Fotografia k článku