Ako robiť efektívne SEO a PPC - Biznis raňajky

Kategória: Zo zákulisia InQb | Pridané: 29. 06. 2017 | Autor: Miroslava Krasňanová

Ako robiť efektívne SEO a PPC - Biznis raňajky

Vo štvrtok 8.6.2017 sa tradične o 9:00 začali Biznis raňajky na tému “Ako robiť efektívne SEO a PPC“. Približne 40 účastníkov malo možnosť vypočuť si zaujímavú prednášku Simony Kubán z online agentúry EnterCompany. Ako názov napovedá, prednáška bola rozdelená do dvoch hlavných okruhov – SEO a PPC.

Simona Kubán u nás neprednášala prvý raz, na pôde inkubátora ste ju mohli stretnúť už v minulom roku, kedy zaujala účastníkov témou “Čo musí obsahovať dobrá web stránka alebo e-shop?

SEO (Search Engine Optimization)

Úvodom tejto témy sme si vysvetlili čo pojem SEO vlastne znamená. SEO je Search Engine Optimization, teda optimalizácia pre vyhľadávače alebo kroky k tomu, aby sa váš web objavil vo vyhľadávači čo možno najvyššie. Nikoho z prítomných asi neprekvapilo, že najsilnejším globálnym vyhľadávačom je Google.

Najpoužívanejšie vyhľadávače


Zdroj: Ako robiť efektívne SEO a PPC, Simona Kubán

Simona nám následne vysvetlila, ako možno pozíciu v organickom (neplatenom) vyhľadávaní, na ktoré je SEO zamerané, zlepšovať. Nešetrila ani príkladmi z praxe a zodpovedala aj všetky podnetné otázky z publika.

V ďalšej časti prednášky sa prednášajúca zamerala na jednoduché a efektívne tipy ako posilňovať pozíciu svojho webu na Googli.

Ďalej sme si rozdelili SEO optimalizáciu na 2 základné typy:

SEO on page – k základným faktorom patrí napríklad unikátnosť obsahu, rýchlosť načítania stránky, prispôsobene webu pre mobilné zariadenia, teda responzívny dizajn, práca s headingami a podobne

SEO off page – dôležitá je tématická relevancia odkazovaných stránok, kvalitné odkazy, anchor texty a podobne

Aj naďalej platí, že základom dobrého webu je kvalitný a pravidelne pribúdajúci obsah a relevantné spätné odkazy.

Tému SEO uzavreli početné otázky z publika a konkrétne príklady z praxe, ktoré účastníci v spätnej väzbe ocenili.

PPC (Pay Per Click = platená reklama na Googli)

Druhú tému sme opäť začali definíciou pojmov a následne sme sa zamýšľali nad tým, či a ako dobre poznáme nášho zákazníka. Výbornou pomôckou bol nižšie uvedený model, ktorý definuje jednotlivé fázy nákupu.

Nákupné fázy zákazníka


Zdroj: Ako robiť efektívne SEO a PPC, Simona Kubán

Nemenej dôležité je v oblasti PPC reklamy aj správne cielenie na správnych ľudí – matka s deťmi má iné priority ako teenager a inak treba pristupovať aj k novým zákazníkom ako k tým, čo už u nás nakúpili.

Simona nám následne objasnila, ako štruktúrovať Adwods účty, teda účty na správu PPC kampaní a povedali sme si aj o jednotlivých typoch PPC reklám. Okrem textovej reklamy, ktorá sa nám zobrazí po zadaní kľúčového slova do vyhľadávača na prvých pozíciách s príznakom “Reklama“ alebo v anglickej verzii “Ad“, sú to napríklad aj bannerová reklama a video reklama.

Prednáška, ktorá bola veľmi osožne oživená aj častými otázkami z publika s konkrétnymi príkladmi z bežnej praxe, trvala približne 2 hodiny, ale živá diskusia medzi účastníkmi pokračovala aj po oficiálnom ukončení biznis raňajok, čomu sa veľmi tešíme. Kto chcel, mal priestor osloviť našu milú prednášajúcu aj individuálne a mnohí z účastníkov si dohodli aj konzultáciu.

Ako býva našim dobrým zvykom, všetci účastníci biznis raňajok dostali k dispozícii kompletnú prezentáciu Simony Kubán. Na týchto raňajkách sme však vyskúšali nový spôsob zasielania prezentácií, a to automaticky po vyplnení spätnej väzby cez Google Forms. Tento spôsob sa nám osvedčil a budeme v ňom pokračovať aj na ďalších podujatiach.

Ďakujeme všetkým za účasť a budeme sa tešiť na stretnutie na našich ďalších podujatiach. Biznis raňajky pre vás pripravíme aj počas letných mesiacov, konkrétne 13. júla a 10. augusta 2017.

V prípade, že máte záujem o pravidelné zasielanie newslettra, kde informujeme o podujatiach a novinkách Univerzitného technologického inkubátora, stačí ak nám zašlete e-mail na info@inqb.sk.

 

Fotogaléria z podujatia.

Fotogaléria k článku

Fotografia k článku Fotografia k článku