Ako získať followerov na firemný profil na LinkedIn?

Kategória: Manažment, marketing a obchod | Pridané: 21. 11. 2016 | Autor: Dalibor Slávik

Ako získať followerov na firemný profil na LinkedIn?

Poznáte to, šli by ste na obed, no do prázdnej reštaurácie vás to veľmi neťahá. Obdobná paralela funguje asi všade. Rovnako to vidím aj s firemnými profilmi na LinkedIn. Kto by chcel followowať firmu, ktorá má 5 nasledovateľov. Navyše jej profil je bez fotografie a tiež informačne podvýživený a hlavne, nič sa tam nedeje.

Pre firmy má komunikácia cez firemný profil veľký potenciál, chce to len vytrvalosť a hlavne určitú stratégiu čo tam vôbec robiť.Nie každá firma má známy produkt (napr. adidas), alebo meno (napr. Martinus) či oboje (napr. ESET), že počet nasledovateľov rastie sám od seba.

Niektorí, ktorí firemný profil majú, sa snažili platenou kampaňou zvýšiť povedomie o firme, avšak neprinieslo to želaný výsledok. Viem prečo. Jeden príspevok pre firmu, ktorá ich má celkovo 3, je málo. Navyše príspevok bol napr. technický, silený, chýbala mi tam človečina a celkovo to vyznievalo prvoplánovo.

Technicky zvýšiť počet followerov sa dá realizovať nasledovne:

  1. „Follow button“ si umiestnite na váš web.
  2. Do podpisu vášho emailu dáte rovnako „follow button“.
  3. Kvalitne spracovaný osobný profil si prepojíte s tým správnym zamestnávateľom a nebudete tam mať rôzne mutácie firmy, pre ktorú pracujete. Niektorí ľudia sú natoľko zaujímaví a inšpiratívni, že práve oni, ako ambasádori určitého know how, sú zároveň aj šíriteľmi dobrého nielen vlastného, ale aj firemného mena. A práve oni môžu byť tými, ktorí vám zvýšia počet followerov.
  4. Ak už firemný profil máte, dokonca zo záhadného dôvodu viacero, ale neviete, kto je adminom, spojazdníte jeden konkrétny, ktorý má najviac followerov a konečne s ním začnete pracovať (Aktuálne na vytvorenie firemného profilu je potrebná doménová emailová adresa).

Ak ste už technicky podnikli všetko, čo sa dalo, ostáva tá najkrajšia a zároveň najnáročnejšia časť:

  • Tvorte a zdieľajte obsah k veci. Obsah, ktorý je aktuálny, ktorému rozumiete v zmysle vášho know how a ktorý volá do akcie. To, že dobrá fotka, pútavý nadpis a zmysluplný obsah je alfa omega...je niekto, kto to ešte nepočul?
  • Nerobte z firemného profilu iba job board! Aj keď je pravda, že popri inom obsahu aj pracovná pozícia vo vašej firme bude vyzerať ináč.

Dobrá správa je, že pri „followeroch“ máme všetci takmer rovnakú východziu pozíciu. Začíname z nuly, tešíme sa každému človeku. Po tom, čo oslovíme všetkých kolegov a známych to číslo skamenie.

Tak trochu zo zvedavosti (keďže ich pohľad na recruitment, firmy, pozície a ľudí vychádza z ich presvedčenia) ma naposledy oslovil profil Firminside. Oslovil ma nielen branžou, ale aj formou, akou komunikujú. Páči sa mi ich písaný text aj fotografie. Pri firemných profiloch sme si všetci rovní :-) a ja im držím palce nielen v biznise ale aj vo virtuálnych číslach, ktoré majú tiež svoj význam.

Ako získať followerov na firemný profil na LinkedIn? Dalibor Slávik
Profesionálne sa venujem hľadaniu talentov v spoločnosti SLAVIK & STELL, s.r.o. Popri mozgolovení sa venujem profesionálnemu školeniu využívania sociálnej siete LinkedIn, ktorú používam od roku 2005 či už z pozície konzultanta, alebo firmy a jej prezentácie na sieti LinkedIn. Zobraziť profil