Strach z odmietnutia pri predaji

Kategória: Manažment, marketing a obchod | Pridané: 14. 11. 2016 | Autor: Karin Zábranská

Strach z odmietnutia pri predaji

Dôležité pravidlo úspešného predaja znie: "Trávte viac času s rentabilnejšími zákazníkmi a aktívne ponúkajte." Neexistuje totiž iný spôsob, ktorý by vám generoval vyššie a zabezpečil jednoznačnejšie čísla predaja." 

Potenciálni zákazníci bežne zareagujú na ponuku predajného personálu: „Nie, nemám záujem.“, „Nechcem to.“, „Nepotrebujem to.“, „Nemôžem si to dovoliť.“, „Nemám to ako využiť.“, „Vyhovuje mi súčasný dodávateľ.“, „Nemám čas to teraz riešiť.“  Sú to celkom bežné a vlastne aj prirodzené reakcie na trhu plnom konkurencie. Nie sú osobné – tak ich neberte osobne. Napriek tomu sú často dôvodom, prečo predajný personál s ponúkaním otáľa.

Kľúčom k úspešnému predaju produktov alebo služieb je uvedomiť si, že odmietnutie nie je osobné. Každý zákazník má právo odmietnuť, nemať záujem a hodiť vašu ponuku do koša. S prípadným nezáujmom jednoducho musí každý profesionál vopred počítať. Koeficient úspešnosti je cca 4 - 7 %. Ak chcete dosiahnuť viac, musíte viac ponúkať. V opačnom prípade práve strach z odmietnutia spôsobí, že predajný personál urobí všetko možné, aby sa vyhol priamemu kontaktu s človekom, ktorý môže povedať "nie!". Je veľmi dôležité byť sebavedomý a optimistický počas celodenného stretávania sa so zákazníkmi.

Chcete zvýšiť čísla predaja? Zavolajte väčšiemu počtu potenciálnych zákazníkov!

Ako povedal Winston Churchill: „Úspech je schopnosť ísť od jedného zlyhania k druhému bez straty nadšenia.“

Medzi počtom kontaktov, ktoré získate a úrovňou predaja je totiž priamy vzťah. Keď zvýšite výkony v predaji, čísla budú pracovať pre vás a a vy si zaistíte úspech.

Strach z odmietnutia pri predaji Karin Zábranská
Realizujem rôzne hodnotiace, vzdelávacie a rozvojové aktivity so zameraním (nielen) na automotive biznis. Mám viac ako 15-ročné lektorské skúsenosti v oblasti komunikácie, marketingu a psychológie predaja. Špecializujem sa na aktívny predaj retailovému zákazníkovi. Koučujem predajný a servisný personál, poskytujem poradenstvo pre manažment. Zobraziť profil